15 فروردین 1399

En | 

راهبرد مشارکت شهروندان در پورتال اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه

 

سند راهبرد مشارکت پورتال اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان با هدف اطلاع رسانی به مراجعین محترم و آگاه سازی آنها از خدمات و مشارکت آنها در پرتال این اداره کل می باشد.

این سند در راستای اهداف تعیین شده در دستورالعمل استاندارد تارنمای دستگاههای اجرایی و در جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان گرامی، تدوین گردیده است. 

-  کاربرپسند بودن

نحوه چیدمان  بخش های گوناگون و به ویژه طراحی صفحه اصلی پورتال به گونه ای است که موجب سهولت استفاده کاربران از امکانات پورتال شده و همچنین موجب تمایل کاربران جهت مراجعات بعدی خواهد بود. پرتال قابلیت اجرا در کلیه مرورگرها و دستگاه های قابل حمل از جمله تبلت و گوشی را داراست. با قراردادن قسمت جستجو در سایت کاربران می توانند به راحتی مطالب خود را جستجو کنند تا سریعتر به قسمت های موردنیاز خود دست یابند.

-  شفافیت

برای تمام معاونت ها و ادارات ستادی و شهرستان ها صفحات مجزا و مشخص جهت اطلاع رسانی از نام مدیران و شرح وظایف، امکان ارتباط مستقیم ، اطلاع از خدمات حوزه مربوطه ، ارائه درخواست خدمت و دریافت الکترونیکی خدمت اختصاص داده شده است. همچنین لینک ها و بنرهای مرتبط با امکانات مختلف پورتال به نحوی واضح و مشخص طراحی و پیاده سازی گردیده اند، بطوریکه حتی کاربران که برای اولین بار به پورتال مراجعه نموده اند به سهولت قادر به دستیابی به اطلاعات و خدمات موردنظر خود می باشند. شناسنامه خدمات تمام حوزه های مختلف بر روی پرتال قرار گرفته که با مطالعه می توان فرایند اجرای خدمات را مشاهده کرد. اطلاعیه ها و بخشنامه های جاری جهت اطلاع رسانی بر روی پرتال مرتب بروزرسانی می شود.

-  دسترسی پذیری تارنما

در خصوص دسترسی شهروندان و متقاضیان به پرتال اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه جهت دریافت خدمات دستگاه در تمام ساعات شبانه روز امکان پذیر می باشد و در صورت ایجاد وقفه در فعالیت پورتال و توقف خدمت رسانی (به دلایل فنی مانند به روز رسانی ماژول های سرویس، تهیه پشتیبان، بروز اختلال سراسری و ...) مراتب اطلاع رسانی می گردد.

-  دسترسی پذیری اطلاعات

پورتال توسط تمام مرورگرهای رایج قابل دسترسی می باشد و زمان بارگذاری کاملاً با استانداردهای روز  (کمتر از 10 ثانیه) مطابقت دارد. همچنین مشاهده و استفاده از پورتال با استفاده از تلفن همراه و تبلت امکان پذیر است. تمامی فرم های درخواست خدمات، نقشه ها و مستندات قانونی مرتبط با خدمات دستگاه که برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده اند، در فرمت های داده رایج و استاندارد مانند pdf، jpeg و یا فایل های متنی word بارگذاری شده اند و در تمام تجهیزات الکترونیکی قابل استفاده یا مشاهده می باشند. جهت اطلاع از خدمات و گزارشات و اخبار علاوه بر بخش های مذکور در پرتال، بخش های سوالات متداول و شبکه های اجتماعی هم جهت تسهیل اطلاع رسانی قرار داده شده است.

-  بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران

بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه تدوین شده و در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

-  مشارکت کاربران از طریق نظرات، انتقادات و پیشنهادات

دریافت کلیه انتقادات، پیشنهادات و شکایات در خصوص خدمات ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و همچنین طرح مشکلات در حوزه های راه و مسکن و شهرسازی در محدوده استحفاظی این اداره کل از طریق سامانه تمام الکترونیکی شهراه به آدرس http://shahrah.mrud.ir انجام می گیرد. کاربران همچنین می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد حوزه های مختلف اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از طریق بخش های نظرسنجی ارائه نموده و به اطلاع مدیران مربوطه برسانند.

-  ارتباط مستقیم با دستگاه

شهروندان گرامی و کاربران محترم پورتال می توانند از طریق بخش ارتباط با مدیرکل، که به صورت واضح و مشخص در صفحه اصلی پورتال طراحی و پیاده سازی گردیده است استفاده نمایند و درخواست ها و نظرات خود را بدون واسطه به مدیرکل دستگاه منتقل نمایند.